- Adquirir coneixements sobre l'evolució i història de l'entorn immediat fomentant aprenentatges significatius.
- Conèixer el canvi d'estructura que han patit les ciutats al llarg del temps adaptant-se a les necessitats de la societat.
- Fer us de les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), per treballar els continguts de l'àrea de socials d'una forma més interactiva i dinàmica.
- Fomentar el treball cooperatiu tot utilitzant noves metodologies.
- Enfortir el vincle familiar a través de contextos educatius.
Seguidament exposarem els objectius del currículum de primària de l'àrea de socials en relació als objectius didàctics del nostre bloc:
1. Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenòmens i elements significatius de l’entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i tractament de la informació, i analitzar els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.
2. Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.
4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
5. Prendre consciència de pertinença a diferents àmbits socials i culturals, reconèixer la diversitat com a element enriquidor de la convivència i respectar la igualtat de drets i deures de les persones, reconeixent les pròpies responsabilitats.
6. Identificar l’especificitat dels éssers humans i analitzar i valorar críticament la intervenció humana en el medi i el seu impacte al llarg del temps, adoptant compromisos individuals i col·lectius d’actuació en la protecció i millora del medi ambient i del patrimoni cultural.
7. Reconèixer en el medi natural, social i cultural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps, comprendre algunes relacions de successió i simultaneïtat, de cronologia i de durada, i aplicar aquests coneixements en la interpretació del present, la comprensió del passat i en la construcció del futur.
8. Identificar els principals elements de l’entorn natural, social i cultural; analitzar la seva organització, les seves característiques i interaccions i aplicar aquesta anàlisi a diferents escales espacials i temporals.
9. Planificar i realitzar projectes i aparells senzills, analitzant les propietats dels materials i les eines i màquines que hi intervenen, tot valorant la contribució de la ciència i la tècnica a la millora de les condicions de vida de les persones.
10. Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, com a eines per obtenir informacions i com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
13. Apreciar el gaudir que comporta arribar a trobar explicacions racionals dels fets i problemes que s’identifiquen en el nostre entorn i de la utilitat de l’aplicació de procediments i actituds científiques.
La nostra recerca està relacionada amb els següents blocs de continguts dins l'àrea de socials del currículum d'educació primària:
- L'entorn i la seva conservació
- Persones, cultures i societats
- Canvis i continuïtat en el temps
- Entorn, tecnologia i societat
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada