Avaluació


En aquest apartat hem creat dues rúbriques d'avaluació. Una per als companys dels altres blocs, és a dir una rúbrica de coavaluació i l'altra per als alumnes.

A continuació, mostrem la rúbrica de coavaluació, per avaluar als companys dels altres blocs:

Criteris d’avaluació
Molt bé
Poc
Gens
Títol del bloc i format
Les lletres del títol són molt vistoses, el títol del bloc està totalment relacionat amb la seva temàtica.

El títol del bloc està problematitzat.


El format del bloc és molt visual i està molt elaborat

Les imatges del bloc estan molt relacionades.
Les lletres del títol són vistoses i el títol està força relacionat amb el tema del bloc.

El format del bloc és força visual i el títol està problematitzat.
Les lletres són poc vistoses i el títol té poca relació amb la temàtica del bloc, no està problematitzat.

El format del bloc és poc acurat. Cal millorar-lo.

-Les imatges no mantenen cap relació i estan mal distribuïdes.
Les lletres del títol són inadequades.

El títol no té coherència en relació a la temàtica del bloc i no està problematitzat.

El format del bloc està poc elaborat i cal millorar-lo notablement.


Diari del bloc
Hi ha un seguiment regular d’entrades en relació a la evolució del bloc explicant la seva elaboració.
Hi ha forces entrades però hi podria haver un seguiment més constant.
No hi ha gaires entrades en relació a la evolució del bloc.

No hi ha seguiment de l’evolució del bloc, no s’han fet entrades.
Activitats
Les activitats parteixen de les idees prèvies dels alumnes.

Són activitats adequades per desenvolupar habilitats i adquirir valors significatius.

Les activitats són coherents, entenedores i segueixen un fil temàtic.

Són activitats que es poden aplicar al món físic que envolta als alumnes.

Les activitats parteixen de les idees prèvies dels alumnes.

Són activitats bastant adequades per desenvolupar habilitats i adquirir valors.

Les activitats són entenedores i segueixen  un fil conductor.

Algunes activitats es poden aplicar al món físic que envolta als alumnes.

Les activitats són adients pel curs, però no parteixen de les idees prèvies dels alumnes.

Algunes activitats són adequades per desenvolupar habilitats i adquirir valors.

Les activitats manquen de coherència i un fil conductor i són poc aplicables al món que envolta als alumnes.
Les activitats no parteixen dels coneixements previs dels alumnes, ni són adequades al curs.

Les activitats no tenen uns objectius clars ni fan adquirir valors i habilitats als alumnes.

Les activitats no segueixen un fil conductor, sovint no són coherents i són molt teòriques.
Dossier
El dossier compta amb tota la informació adient per desenvolupar la temàtica i és coherent i entenedor per portar a terme les activitats.
El dossier compta amb la informació per desenvolupar la temàtica i és coherent i entenedor, però es podria millorar.
Cal elaborar un dossier més coherent en relació al contingut.

És necessari un dossier més ric en informació.
El dossier no segueix un fil envers la temàtica del bloc, és poc entenedor per al docent i manca d’informació rellevant.
General

És una bona eina pels alumnes per desenvolupar coneixements, entendre el món i poder aplicar aquests coneixements per solucionar les problemàtiques que puguin sorgir al llarg de la vida.

Calen certes millores perquè sigui un bon recurs per desenvolupar coneixements, entendre el món  i poder solucionar les problemàtiques per enfrontar-se al món.
Cal una reestructuració del bloc per aconseguir desenvolupar amb èxit els objectius que persegueix aquesta àrea.


Per avaluar als alumnes hem creat la rúbrica següent:

Criteris d’avaluació
GENS
POC
FORÇA
MOLT
Mostra interès per aprendre i millorar
Tot i l’ajuda de l’adult no mostra curiositat ni participa en les activitats proposades.
Necessita l’ajut de l’adult per participar i motivar la seva curiositat.
Mostra interès per aprendre i participa de manera activa i coherent.
Mostra interès de forma constant i participa de manera coherent aportant idees. Sempre mostra curiositat per adquirir nous coneixements.
Ha mostrat un comportament adequat al llarg de les sessions
Cal constant atenció per part del docent per tal de que mantingui un bon comportament i atenció al llarg de les activitats.
Li cal un toc d’atenció per respectar els torns de paraula, les explicacions i s’esvera en les sortides.
Es comporta de forma adequada.  
Es comporta de forma adient tot respectant les explicacions dels adults, torns de paraula i als desplaçaments requerits en les activitats.
Treballa en equip i coopera amb els altres
No respecta l’opinió dels altres, sovint té conflictes amb els companys del grup.
Li costa respectar l’opinió dels seus companys i la organització pot millorar.
Respecta l’opinió dels seus companys.
S’entén bé dins el grup de treball.
Respecta l’opinió dels seus companys i sap debatre de forma assertiva i coherent. Han mantingut bona organització i s’han entès bé  dins el grup.
Identifica i es planteja problemes i preguntes
Tot i l’ajuda de l’adult no reconeix el problema ni es planteja preguntes.
Reconeix el problema; necessita ajuda de l’adult per fer-se preguntes.
Davant d’una situació concreta i coneguda, identifica el problema i planteja preguntes coherents.
Davant d’una situació identifica i explica el problema i es planteja preguntes coherents.
Gestiona i controla els propis processos d’aprenentatge
Tot i l’ajut de l’adult li costa adonar-se del que sap. Necessita pautes per avançar en l’aprenentatge.
Necessita l’ajut de l’adult per reconèixer el que sap i per resoldre les situacions d’aprenentatge.
És conscient del que sap, del que sap fer, i coneix els recursos que pot utilitzar per millorar punts febles.
És conscient del que sap fer, del que necessita millorar i utilitza instruments d’aprenentatge autònom.
Utilitza tècniques d’estudi i treball
Tot i l’ajut de l’adult no utilitza les tècniques de treball i d’estudi.
Necessita l’ajut de l’adult per utilitzar les tècniques de treball i d’estudi.
Aplica les tècniques d’estudi i de treball seguint una pauta donada i amb l’ajut de referències visuals.
Utilitza autònomament les tècniques d’estudi de treball.
Assoleix els objectius proposats inicialment
No ha assolit els objectius proposats inicialment.
Amb l’ajut del mestre ha assolit alguns dels objectius proposats.
Amb un petit suport del docent ha sabut assolit els objectius proposats.
Ha assolit tots els objectius proposats.
Desenvolupa pensament crític
Malgrat l’ajuda del docent li costa manifestar la seva opinió davant qualsevol situació comunicativa, encara que se li demani.
Manifesta la seva opinió quan se li demana. Sovint es limita a repetir la opinió dels companys.
Manifesta la seva opinió en determinades situacions.
Té opinió formada i la manifesta, modificant-la mitjançant les aportacions dels altres.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada