En aquest apartat hem creat dues rúbriques d'avaluació. Una per als companys dels altres blocs, és a dir una rúbrica de coavaluació i l'altra per als alumnes.
A continuació, mostrem la rúbrica de coavaluació, per avaluar als companys dels altres blocs:
Criteris
d’avaluació
|
Molt bé
|
Bé
|
Poc
|
Gens
|
Títol del
bloc i format
|
Les lletres del títol són molt vistoses, el títol del
bloc està totalment relacionat amb la seva temàtica.
El títol del bloc està problematitzat.
El format del bloc és molt visual i està molt elaborat
Les imatges del bloc estan molt relacionades.
|
Les lletres del títol són vistoses i el títol està
força relacionat amb el tema del bloc.
El format del bloc és força visual i el títol està
problematitzat.
|
Les lletres són poc vistoses i el títol té poca relació
amb la temàtica del bloc, no està problematitzat.
El format del bloc és poc acurat. Cal millorar-lo.
-Les imatges no mantenen cap relació i estan mal
distribuïdes.
|
Les lletres del títol són inadequades.
El títol no té coherència en relació a la temàtica del
bloc i no està problematitzat.
El format del bloc està poc elaborat i cal millorar-lo
notablement.
|
Diari del
bloc
|
Hi ha un seguiment regular d’entrades en relació a la
evolució del bloc explicant la seva elaboració.
|
Hi ha forces entrades però hi podria haver un seguiment
més constant.
|
No hi ha gaires entrades en relació a la evolució del
bloc.
|
No hi ha seguiment de l’evolució del bloc, no s’han fet
entrades.
|
Activitats
|
Les
activitats parteixen de les idees prèvies dels alumnes.
Són
activitats adequades per desenvolupar habilitats i adquirir valors
significatius.
Les
activitats són coherents, entenedores i segueixen un fil temàtic.
Són
activitats que es poden aplicar al món físic que envolta als alumnes.
|
Les
activitats parteixen de les idees prèvies dels alumnes.
Són
activitats bastant adequades per desenvolupar habilitats i adquirir valors.
Les
activitats són entenedores i segueixen
un fil conductor.
Algunes
activitats es poden aplicar al món físic que envolta als alumnes.
|
Les
activitats són adients pel curs, però no parteixen de les idees prèvies dels
alumnes.
Algunes
activitats són adequades per desenvolupar habilitats i adquirir valors.
Les
activitats manquen de coherència i un fil conductor i són poc aplicables al
món que envolta als alumnes.
|
Les
activitats no parteixen dels coneixements previs dels alumnes, ni són
adequades al curs.
Les
activitats no tenen uns objectius clars ni fan adquirir valors i habilitats
als alumnes.
Les
activitats no segueixen un fil conductor, sovint no són coherents i són molt
teòriques.
|
Dossier
|
El dossier compta amb tota la informació adient per
desenvolupar la temàtica i és coherent i entenedor per portar a terme les
activitats.
|
El dossier compta amb la informació per desenvolupar la
temàtica i és coherent i entenedor, però es podria millorar.
|
Cal elaborar un dossier més coherent en relació al
contingut.
És necessari un dossier més ric en informació.
|
El dossier no segueix un fil envers la temàtica del bloc,
és poc entenedor per al docent i manca d’informació rellevant.
|
General
|
És una
bona eina pels alumnes per desenvolupar coneixements, entendre el món i poder
aplicar aquests coneixements per solucionar les problemàtiques que puguin
sorgir al llarg de la vida.
|
Calen
certes millores perquè sigui un bon recurs per desenvolupar coneixements,
entendre el món i poder solucionar les
problemàtiques per enfrontar-se al món.
|
Cal una
reestructuració del bloc per aconseguir desenvolupar amb èxit els objectius que
persegueix aquesta àrea.
|
Per avaluar als alumnes hem creat la rúbrica següent:
Criteris d’avaluació
|
GENS
|
POC
|
FORÇA
|
MOLT
|
Mostra
interès per aprendre i millorar
|
Tot i l’ajuda
de l’adult no mostra curiositat ni participa en les activitats proposades.
|
Necessita
l’ajut de l’adult per participar i motivar la seva curiositat.
|
Mostra
interès per aprendre i participa de manera activa i coherent.
|
Mostra
interès de forma constant i participa de manera coherent aportant idees.
Sempre mostra curiositat per adquirir nous coneixements.
|
Ha mostrat
un comportament adequat al llarg de les sessions
|
Cal
constant atenció per part del docent per tal de que mantingui un bon
comportament i atenció al llarg de les activitats.
|
Li cal un
toc d’atenció per respectar els torns de paraula, les explicacions i s’esvera
en les sortides.
|
Es
comporta de forma adequada.
|
Es
comporta de forma adient tot respectant les explicacions dels adults, torns
de paraula i als desplaçaments requerits en les activitats.
|
Treballa en equip i coopera amb els altres
|
No
respecta l’opinió dels altres, sovint té conflictes amb els companys del
grup.
|
Li costa
respectar l’opinió dels seus companys i la organització pot millorar.
|
Respecta l’opinió
dels seus companys.
S’entén bé
dins el grup de treball.
|
Respecta l’opinió
dels seus companys i sap debatre de forma assertiva i coherent. Han mantingut
bona organització i s’han entès bé dins el grup.
|
Identifica i es planteja problemes i
preguntes
|
Tot i l’ajuda
de l’adult no reconeix el problema ni es planteja preguntes.
|
Reconeix el
problema; necessita ajuda de l’adult per fer-se preguntes.
|
Davant d’una
situació concreta i coneguda, identifica el problema i planteja preguntes
coherents.
|
Davant d’una
situació identifica i explica el problema i es planteja preguntes coherents.
|
Gestiona i controla els propis processos d’aprenentatge
|
Tot i l’ajut
de l’adult li costa adonar-se del que sap. Necessita pautes per avançar en l’aprenentatge.
|
Necessita
l’ajut de l’adult per reconèixer el que sap i per resoldre les situacions d’aprenentatge.
|
És
conscient del que sap, del que sap fer, i coneix els recursos que pot
utilitzar per millorar punts febles.
|
És conscient
del que sap fer, del que necessita millorar i utilitza instruments d’aprenentatge
autònom.
|
Utilitza tècniques d’estudi i treball
|
Tot i l’ajut
de l’adult no utilitza les tècniques de treball i d’estudi.
|
Necessita
l’ajut de l’adult per utilitzar les tècniques de treball i d’estudi.
|
Aplica les
tècniques d’estudi i de treball seguint una pauta donada i amb l’ajut de
referències visuals.
|
Utilitza autònomament
les tècniques d’estudi de treball.
|
Assoleix els objectius proposats
inicialment
|
No ha
assolit els objectius proposats inicialment.
|
Amb l’ajut
del mestre ha assolit alguns dels objectius proposats.
|
Amb un
petit suport del docent ha sabut assolit els objectius proposats.
|
Ha assolit
tots els objectius proposats.
|
Desenvolupa pensament crític
|
Malgrat l’ajuda
del docent li costa manifestar la seva opinió davant qualsevol situació
comunicativa, encara que se li demani.
|
Manifesta
la seva opinió quan se li demana. Sovint es limita a repetir la opinió dels
companys.
|
Manifesta
la seva opinió en determinades situacions.
|
Té opinió
formada i la manifesta, modificant-la mitjançant les aportacions dels altres.
|
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada